თემატურები


სასწავლო ცენტრი–მერმისი

საგანი; ისტორია   პედაგოგი: ეკატერინე კახიძე   კლასი: XI კლასი


  კვრაში 3 საათი, წელიწადში 108 საათი
N
თემა, პროგრამის შინაარსი
შედეგი/ინდიკატორი
რესურსი
სთ.რაოდენობა
თარიღი
შენიშვნა

დიაგნოსტიკური კვლევა





1.
თეორიები ადამიანის წარმოშობის შესახებ(კრეაციული,ევოლუციური)
ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი                        (შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



2
უძველესი ადამიანი(განვითარების ანთროპოლოგიური საფეხურები დმანისის აღმოჩენები და მათი მნიშვნელობა)
(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები



3
სოციალური სტრუქტურები;გვარი თემი.პირველყოფილი რელიგია და ხელოვნება“სოციალურ- ეკონომიკური სისტემა“
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                           ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები



4
პირველყოფილი საზოგადოების განვითარების ეტაპები მსოფლიოსა და საქართველოში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                          ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი( ანალიზის ,მსჯელობის,სხვისი აზრის პატივისცემის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები ცხრილი



5
სახელმწიფოს წარმოშობა .თეორიები სახელმწიფოს წარმოშობის შესახებ
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                              ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები   ვ.დ.



6
სახელმწიფოს ძირითადი მახასიათებლები
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                               ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,სხვისი აზრის პატივისცემის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები



7
უძველესი სამდინარო ცივილიზაციები.ეგვიპტე
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                             ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი                                  ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები



8
უძველესი სამდინარო ცივილიზაციები შუმერი და ბაბილონი.
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                          ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის                                                                                                                                             დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



9
ასურეთი, ხეთები და ურარტუ
ისტ.11.1მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                         ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის,შეჯერების)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



10
უძველესი ქართული სახელმწიფოებრივი ერთეულები ძველაღმოსავლურ ხანაში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                            ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები, წყარო



11
სახმელეთო იმპერია აქემენიანთა ირანი(ძვ,წ.VI-IV ს.ს.)
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                      ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ. თემის დაწერა
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



12
საზღვაო- საქალაქო ცივილიზაციები.ფინიკიური ქალაქ -სახელმწიფოები და კოლონიზაცია
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                          ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



13
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები.ბერძნული პოლისები,სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                            ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ.თემის დაწერა
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



14
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები . დიდი ბერძნული კოლონიზაცია და მისი შედეგები
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                         ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



15
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები ბერძენ-სპარსელთა ომები
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



16
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები ათენის კავშირი-პირველი საზღვაო „იმპერიის“ შექმნის მცდელობა
ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი                        ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა,(სხვისი აზრის პატივისცემის                ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



17
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები პელეპონესის ომი
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,




შემაჯამებელი სამუშაო N 1





18
ალექსანდრე მაკედონელის იმპერია,ელინიზმი და ელინისტური სახელმწიფოები
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა                               ისტ.11.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



19
ქართული სახელმწიფოები ელინისტურ ხანაში
ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შეფასების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



20
რომის წარმოშობა,რომაული  საზოგადოება,სახელმწიფო წყობა-მეფობა/რესპუბლიკა
ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თემის დაწერა
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



21
რომაული დაპყრობები.რესპუბლიკის დაცემა
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                            ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თემის დაწერის




22
რომი ი მპერიის ეპოქაში
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



23
რომის იმპერია და საქართველო.რომის ურთიერთობა პართიასთან და სასანიანთა ირანთან
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა                               ისტ.11.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



24
რომი და „ბარბაროსული სამყარო“, ცვლილებები ევროპასა და ახლო აღმოსავლეთში
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                            ისტ.11.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



25
დასავლეთ რომის იმპერიის დაცემა.აღმოსავლეთ რომის იმპერია - ბიზანტია
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თემის დაწერის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



26
ქრისტიანობა - მსოფლიო რელიგია .ქრისტიანობის ჩამოყალიბება და გავრცელება
ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი                               ისტ.11.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა(შეფასების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



27
ქრისტიანობის დამკვიდრება საქართველოში. მსოფლიო საეკლესიო კრებები და საქართველო
ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი                             ისტ.11.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა(,სხვისი აზრის პატივისცემის                ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



28
ქართლი  V  საუკუნეში ვახტანგ გორგასალი
ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                                ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი(შეფასების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



29
  ბიზანტია და ირანი VI საუკუნეში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                        ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



30
საქართველო VI საუკუნეში
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,




შემაჯამებელი მუშაობა N 2





31
ფეოდალიზმი ევროპაში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა (შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანი)                    
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



32
პაპიზმი. ეკლესია და ძალაუფლების ლეგიტიმაცია
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                             ისტ.11.6მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებების კვლევა( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,,ფურცლები,



33
შუა საუკუნეების ევროპის ქალაქები და საქალაქო ცხოვრება
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა    (შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)                           
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



34
ფეოდალიზმი საქართველოში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                        
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



35
განათლება და მეცნიერება „უნივერსიტეტების ხანა’ ევროპაში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                            ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



36
შუა საუკუნეების წოდებრივ-წარმომადგენლობითი ორგანოები
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                                              ისტ.11.6მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებების კვლევა(შედარებისის ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თემის დაწერის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



37
ბრძოლა გავლენისათვის ქრისტიანულ სამყაროში. ბიზანტია VII-XII საუკუნეებში
ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(ანალიზის მსჯელობის თანამშრომლობის, დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



38
ბრძოლა გავლენისათვის ქრისტიანულ სამყაროში შუა საუკუნეებში „იმპერიის გადატანა“
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის სხვისი აზრის პატივისცემის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



39
არაბები და ისლამური სახალიფო
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თემის დაწერის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



40
სახალოფოს კულტურა და სოციალურ-ეკონომიკური განვითარება
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                       ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის,სხვისი აზრის პატივისცემის) ს.დ თემის დაწერის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



41
არაბთა ბატონობა საქართველოში
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                                 ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



42
საქართველოს სოციალურ-ეკონომიკური განვითარება კულტურაVIII-IX საუკუნეში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                                  ისტ.11.6მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებების კვლევა(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები, სქემის დახაზვა



43
ქართული სამეფო-სამთავროების გაერთიანება
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                                ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა(შეფასების, ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



44
ბიზანტია-საქართველოს ურთიერთობები
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა                              ისტ.11.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა(შეფასების,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თემის დაწერა
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



45
თურქ-სელჩუკთა სახელმწიფო
ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(რუკაზე მუშაობის, ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები, რუკა



46
თურქ-სელჩუკები და საქართველო
ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი                             ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,




შემაჯამებელი სამუშაო N 3





47
დავით აღმაშენებლის რეფორმები
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                         ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,თემის დაწერის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



48
დიდგორის ბრძოლა
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის,სხვისი აზრის პატივისცემის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



49
თამარ მეფის ეპოქა
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი (ანალიზის ,მსჯელობის, სქემაზე მუშაობის)ს.დ. თემის დაწერა
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები, სქემა



50
საქართველოს სოციალურ ეკონომიკური განვითარება თამარ მეფის ეპოქაში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის ) ს.დ თხრობის,თემის დაწერა
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



51
ჯვაროსნული ეპოქა
ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შეფასების,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის, თემის დაწერის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



52
მონღოლთა დაპყრობები და მისი შედეგები
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                         ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის,სხვისი აზრის პატივისცემის) ს.დ თხრობის,
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



53
საქართველო XIII საუკუნეში მონღოლები საქართველოში
ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შეფასების,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



54
ქართული სახელმწიფოს დაშლა
ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შეფასების,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



55
კონსტანტინეპოლის დაცემა
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა(ანალიზის,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის,სხვისი აზრის პატივისცემის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



56
რენესანსი და ჰუმენიზმი.აღორძინების ევროპული ცენტრები
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



57
ახალი სამიმოსვლო გზებისა და კონტინენტების აღმოჩენა
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                           ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის ,პრეზენტაციის რუკაზე მუშაობის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები, რუკა



58
კოლუბამდელი ამერიკა
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე                      ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზიმსჯელობა( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



59
კოლონიური ეპოქის დასაწყისი
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                         ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



60
რეფორმაცია და კონტრრეფორმაცია
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



61
რელიგიური ომები
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა                                ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი                      (შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის დისკუსია)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები, ვ.დ.



62
ჰოლანდიის რევოლუცია და მისი მნიშვნელობა
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                         ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



63
  XVII  საუკუნის ინგლისის რევოლუცია
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                            ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის დისკუსია)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



64
აბსოლუტიზმი
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე                               ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის (შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის, თემის დაწერის
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



65
შვიდწლიანი ომი ევროპაში
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                          ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი (შეფასება,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,




შემაჯამებელი სამუშაო N 4





66
განმანათლებლობა
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის) ს.დ თხრობის,ინფორმაციის მოძიების
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



67
ამერიკის კოლონიზაცია და ამერიკის შექმნა
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                        ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



68
საფრანგეთის დიდი რევოლუცია „ძველი რეჟიმის“ კრიზისი და აგონია
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                             ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შეჯერება,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



69
საფრანგეთის დიდი რევოლუცია.რევოლუციის დასაწყისი
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი              ისტ.11.6მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებების კვლევა(ჟგუფური მუშაობის,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



70
საფრანგეთის დიდი რევოლუცია.მონარქიის დამხობა და პირველი რესპუბლიკა
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი                            ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



71
ინდუსტრიული რევოლუცია
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                                           ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



72
ბრძოლა ოსმალური ექსპანსიის წინააღმდეგ ევროპასა და  აღმოსავლეთში
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა                                  ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი(დისკუსიის,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



73
სეფიანთა ირანის სახელმწიფო
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი( ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



74
რუსეთის გამოცენა ნსოფლიო ასპარეზზე. რეჩ-პოსპოლიტა
ისტ.11.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი   ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა(დისკუსიის, ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



75
პეტრე I-ის საგარეო პოლიტიკა და რეფორმები
ისტ.11.1.მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა                                               ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



76
საქართველო XVI საუკუნეში
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო, რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



77
აღმოსავლეთ საქართველო შაჰ აბასს პირველისა და მისი მემკვიდრეების მმართველობის დროს
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შედარების ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის, დისკუსიის)
სახელმძღვანელო, რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,




შემაჯამებელი სამუშაო N 5





78
საქართველო აღმოსავლეთსა და დასავლეთს შორის XVII საუკუნეში
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა                             ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი(შეფასების,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები



79
საქართველო XVIII საუკუნი  I ნახევარში
ისტ.11.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი(შეფასების,ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



80
საქართველო XVIII  საუკუნის    II-ნახევარში საგარეო ორიენტაციის საკითხი
  ისტ.11.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და   დროში ცვალებადობის ანალიზი(შეჯამების, ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,



81
საქართველოს ურთიერთობები რუსეთთან. გეორგიევსკის ტრაქტატი
ისტ.11.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა                                  ისტ.11.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი                       (ანალიზის ,მსჯელობის,დასკვნების გამოტანის)
სახელმძღვანელო ,რვეული,კალამი,მარკერი,ფურცლები,










X კლასი
სამოქალაქო განათლება

სტანდარტი

წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:

პიროვნული განვითარება მდგრადი განვითარება
თვითმმართველობა და მმართველობა

მოქ.X.1. მოსწავლეს შეუძლია თვითდამკვიდრება საზოგადოებაში.

მოქ.X.2. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი.

მოქ.X.3. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის თვისებები.

მოქ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია კრიტიკულად შეაფასოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა.

მოქ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.

მოქ.X.6. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.

მოქ.X.7. მოსწავლეს შეუძლია სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა.

მოქ. X 8. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
მოქ. X 9. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.

მოქ.X.10. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.

მოქ.X.11. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.



წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები

მიმართულება: პიროვნული განვითარება

მოქ.X.1. მოსწავლეს შეუძლია თვითდამკვიდრება საზოგადოებაში.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• განსაზღვრავს საზოგადოებრივ ჯგუფს, რომელსაც მიაკუთვნებს თავს და აფასებს რამდენად შეესაბამება მისი მისწრაფებები და ინტერესები ჯგუფის მისწრაფებებს და ინტერესებს;
• საკუთარი გამოცდილების საფუძველზე მსჯელობს წარსულში მომხდარ და აწმყოში მიმდინარე მნიშვნელოვან მოვლენებზე, აკავშირებს მათ ერთმანეთთან და აანალიზებს, რამდენად მოქმედებს წარსულში მიღწეული წარმატება თუ წარუმატებლობა აწმყოში მიღწეულ შედეგებზე, აფასებს საკუთარ როლს ამ მოვლენებში.


მოქ.X.2. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• განმარტავს ადამიანური ღირსების არსს;
• განიხილავს ადამიანის ღირსების კრიტერიუმებს სხვადასხვა სოციალურ-კულტურული გარემოში და გამოყოფს უნივერსალურ მსგავსებებს;
• მსჯელობს ადამიანური ღირსების პატივისცემის ფაქტორებზე სხვადასხვა საზოგადოებაში;
• მსჯელობს შეიარაღებული კონფლიქტის მსხვერპლის ღირსების პატივისცემის შესაძლებლობებზე.


მოქ.X.3. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის თვისებები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• გამოყოფს პიროვნების თავისუფლებისა და მოქალაქის აქტიურობის ნიშნებიდან მსგავსს;
• აკავშირებს ადამიანის უფლებებსა და თავისუფლებებს საქართველოს მოქალაქის მოვალეობებთან;
• მსჯელობს თავისუფალი პიროვნების აქტიური მოქალქეობისათვის აუცილებელ პირობებზე საზოგადოებაში.


მოქ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია კრიტიკულად შეაფასოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• განსაზღვრავს სავარაუდო მოქმედებებს, რომელთა განხორციელებასაც თავად გეგმავს, ახარისხებს მათ მნიშვნელობის მიხედვით.
• თანაკლასელებთან ერთად ჩამოწერს საერთო სამომავლო მიზნებს, შეუძლია ცხრილის მიხედვით ერთმანეთისგან გამიჯნოს განსახორციელებელი მიზნები ვადების მიხედვით. მსჯელობს მათ რეალურობასა და მიღწევის გზებზე.
• საკუთარი შესაძლებლობებისა და მიზნების ანალიზის საფუძველზე ასახელებს საზოგადოებრივი ცხოვრების იმ სფროს, რომელსაც სავარაუდოდ უკავშირებს საკუთარ მომავალ მოღვაწეობას. კლასში გამოავლენს თანამოაზრეებს, რომლებთან ერთადაც აგროვებს ინფორმაციას ამ სფეროს შესახებ და მისი მიმოხილვის შემდეგ განსაზღვრავს თავის მომავალ სავარაუდო საქმიანობას.


მიმართულება: მდგრადი განვითარება

მოქ.X.5. მოსწავლეს შეუძლია გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• საკუთარი დასახლებაში გამოყოფს სხვადასხვა სოციალურ უმცირესობებს (მაგ.: მარტოხელა მოხუცები, ინვალიდები, მიუსაფარი ბავშვები, იმიგრანტები და ა.შ.); მსჯელობს ამ ადამიანებისადმი საზოგადოების ურთიერთობის თავისებურებებზე;
• გამოყოფს საქართველოში, მისი აზრით, ყველაზე დაუცველ სოციალურ ჯგუფებს და მსჯელობს საზოგადოების მხრიდან მათი დახმარების შესაძლებლობებზე; ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას;
• თანაკლასელებთან ერთად განიხილავს, თუ რა წვლილის შეტანა შეუძლია მას დღის ჯანსაღი რეჟიმის იდეის პოპულარიზაციაში საკუთარ დსახლებაში; სახავს გეგმას და სკოლის თვითმმართველობის ორგანოებთან შეთანხმებით, ახორციელებს საინფორმაციო-საგანმანათლებლო კამპანიას.
• თანაკლასელთა ჯგუფთან ერთად ირჩევს იმ საზოგადოებრივ ჯგუფს, რომელსაც, მისი აზრით, საზოგადოების თანადგომა სჭირდება; გამოავლენს ამ ჯგუფის საერთო მიზნებსა და ამოცანებს; თანაკლასელებთან ერთად გეგმავს ამ საზოგადოებრივ ჯგუფის (ან კონკრეტული წარმომადგენლების) დასახმარებელ ღონისძიებებს და სკოლის თვითმმართველობის ხელშეწყობით, თანამშრომლობს ადგილობრივი ხელისუფლების წარმომადგენლებთან შერჩეული ჯგუფის დასახმარებლად;
• მონაწილეობს საკლასო დისკუსიაში "რა შეგვიძლია შევმატოთ სკოლას?", რომლის მიზანია სკოლის საჭიროებებისა და თანაკლასელთა შესაბამისი შესაძლებლობების დაზუსტება; ითვალისწინებს წინა წელს გაწეული ანალოგიური სამუშაოს შედეგებს და შეიმუშავებს საკუთარ სამოქმედო გეგმას, რომელსაც შეათანხმებს თანაკლასელებთან; დაგეგმილ აქტივობებში (მაგ.: სკოლის ბიბლიოთეკის ან სპორტული დარბაზის შევსება, უმცროსკლასელთა ექსკურსიებში მასწავლებელთა დახმარება, სკოლისა თუ მისი გარემოს კეთილმოწყობა და ა.შ.). ასრულებს მისთვის გამოყოფილ როლს.


მოქ.X.6. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• ახასიათებს საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობების პირობებს და უკავშირებს მრავალფეროვნების ნიშნებს;
• აკავშირებს თანასწორობის პრინციპსა და ურთიერთობათა სამართლიანობის ნორმებს ერთმანეთთან;
• ხსნის, თუ რატომ ევალება პიროვნებას კანონის დაცვა; აღწერს და აფასებს იმ საშიშროებას, რაც მოსდევს არაკანონიერ მოქმედებას;
• თანაკლასელებთან ერთად, საკუთარი დაკვირვებების საფუძველზე, შეარჩევს და გაითამაშებს რომელიმე კონფლიქტურ სიტუაციას, განიხილავს მისი მოგვარების შესაძლო გზებს (მაგ.: ინტერესების პოზიციიდან, წესების პოზიციიდან) აირჩევს მოცემული შემთხვევისათვის ყველაზე ეფექტიანს, ასაბუთებს თავის მოსაზრებას.
• თავისი კლასის მაგალითზე (საკუთარი და თანაკლასელების ინტერესების გაანალიზების შემდეგ) მსჯელობს ადამიანის პიროვნულ და საზოგადოებრივ ინტერესებზე; გამოყოფს იმ საერთო ინტერესებს, რომელთა გათვალისწინება აუცილებელია საზოგადოებრივი თანხმობისთვის;
• ისტორიული წარსულიდან ან თანამედროვე სინამდვილიდან ირჩევს რომელიმე ქვეყანას და აღწერს მის სოციალურ სტრუქტურას; განიხილავს სხვადასხვა სოციალური ჯგუფის უფლებრივ მდგომარეობას, ურთიერთობასა და თითოეულის როლს საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში; ანალიზის შედეგებს აცნობს თანაკლასელებს;
• მონაწილეობს დისკუსიაში "რატომ არღვევენ ბავშვები კანონს?"; მსჯელობს არასრულწლოვან დამნაშავეთა უფლებებსა და მათი დაცვის საკანონმდებლო გარანტიებზე; წერს თემას “რას ვურჩევდი თანატოლს”;
• მსჯელობს სხვადასხვა ტიპის (მაგ.: ქურდობა, ნარკოტიკების გავრცელება, მკვლელობა, კორუფცია, დისკრიმინაცია, თაღლითობა, ძალადობა, ადამიანით ვაჭრობა - ტრეფიკინგი და სხვა) დანაშაულის გამომწვევ მიზეზებსა და მათი შემცირების გზებზე;
• მონაწილეობს საკლასო დისკუსიაში "აქვს თუ არა ჩვენს საზოგადოებას კანონიერების კულტურა?"; აფასებს საზოგადოების დამოკიდებულებას ამ საკითხისადმი საკუთარ დასახლებაში (ან ქვეყანაში); მსჯელობს მოქალაქეების, საკანონმდებლო და სამართალდამცავი ორგანოების ურთიერთკავშირზე; წერს კლასში გამართული დისკუსიის ოქმს ან ანგარიშს;
• მონაწილეობს დებატებში "რომელი წესებია უფრო ძლიერი - დაწერილი თუ დაუწერელი?"; საკუთარ პოზიციას ასაბუთებს კონკრეტული მაგალითების (თანამედროვე სინამდვილიდან, მხატვრული ლიტერატურიდან ან ისტორიიდან) განხილვით და შეფასებისას გამოყოფს კრიტერიუმებს, რომლებსაც ის ეყრდნობა;
• მსჯელობს, როგორ მოიქცევა მისი უფლებების დარღვევის შემთხვევაში და ხსნის, რატომ უნდა გაუწიოს ანგარიში სხვის თავისუფლებებს საკუთარი უფლებების დაცვისას;


მოქ.X.7. მოსწავლეს შეუძლია სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• მონაწილეობს დისკუსიაში – რას ნიშნავს სამოქალაქო საზოგადოება? გამოთქვამს მოსაზრებას პოლიტიკური პარტიების, საზოგადოებრივი ორგანიზაციებისა და მასმედიის როლის შესახებ საქართველოში; ავლებს პარალელებს სხვა ქვეყნებთან.
• საკუთარ დასახლებაში (რეგიონში) ირჩევს ერთ-ერთ საზოგადოებრივ ორგანიზაციას და მოიძიებს ინფორმაციას მის შესახებ; მსჯელობს ამ ორგანიზაციის შექმნის მიზეზებსა და მიზნებზე;
• ასახელებს ყველაზე მნიშვნელოვან საზოგადოებრივ მოვლენას საქართველოში ადამიანის უფლებათა დარღვევის კუთხით, ეცნობა მასთან დაკავშირებით გამოქვეყნებულ მასალას, მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე წერს რეფერატს: მიუთითებს რა უფლებები იქნა დარღვეული და რომ არ მომხდარიყო ამ უფლებების დარღვევა, რა შედეგს მიიღებდა საზოგადოება.


მოქ. X 8. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• საკუთარი დასახლების მაგალითზე ჩამოთვლის ადამიანის სხვადასხვა საქმიანობას, რომლებიც შემოსავლის მისაღებად ხორციელდება და აჯგუფებს მათ საქონლის წარმოებისა თუ მომსახურების მიხედვით; თითოეულ საქმიანობას შეუსაბამებს გამოყენებული რესურსების ტიპებს (მაგ.: ბუნებრივი, ადამიანური, კაპიტალური);
• თანაკლასელთა ჯგუფთან ერთად შეარჩევს და ჩამოწერს რამდენიმე კანონსა და საკონსტიტუციო დებულებას, რომელთა დაცვაც უზრუნველყოფს საზოგადოებრივ წესრიგსა და უსაფრთხო ცხოვრების პირობებს საზოგადოებისთვის (მაგ.: სკოლა, ოჯახი, უბანი, ქალაქი და ა.შ.); მონაწილეობს დისკუსიაში კანონის უზენაესობის აუცილებლობისა და კანონიერების უზრუნველყოფის შესახებ;
• მოიპოვებს და აანალიზებს ინფორმაციას ადამიანის ე.წ. ბუნებრივი მდგომარეობის შესახებ; მხატვრული ლიტერატურის ან ისტორიული წყაროების მაგალითზე აღწერს ისეთი საზოგადოების მოდელს, სადაც "ადამიანი ადამიანისთვის მგელია" და ადარებს რომელიმე ბიოსოციუმის ცხოვრების წესს; ანალიზის საფუძველზე განსაზღვრავს და ასაბუთებს რომელიმე საზოგადოებაში (მაგ.: სკოლა, სამეზობლო, სოფელი, საწარმო, ქვეყანა და ა.შ.) თანხმობის მიღწევის პირობებს;
• მონაწილეობს დებატებში "რომელი წესებია უფრო ძლიერი - დაწერილი თუ დაუწერელი?"; საკუთარ პოზიციას ასაბუთებს კონკრეტული მაგალითების (თანამედროვე სინამდვილიდან, მხატვრული ლიტერატურიდან ან ისტორიიდან) განხილვით და შეფასებისას გამოყოფს კრიტერიუმებს, რომლებსაც ის ეყრდნობა;
• მსჯელობს, როგორ მოიქცევა მისი უფლებების დარღვევის შემთხვევაში და ხსნის, რატომ უნდა გაუწიოს ანგარიში სხვის თავისუფლებებს საკუთარი უფლებების დაცვისას;
• მსჯელობს სხვადასხვა სოციალური გარემოს (მაგ.: სამეგობრო, სამეზობლო, პროფესიული და საზოგადოებრივი გაერთიანებები) ჩამოყალიბებისა და მდგრადობის განმსაზღვრელ ფაქტორებზე (მაგ.: საერთო ღირებულებები, ინტერესები, თვისებები, პირობები, მისწრაფებები და ა.შ.); მსჯელობს იმ ნიშან-თვისებებზე, რომლებიც დამახასიათებელია საქართველოსთვის; ავლებს პარალელებს სხვა ქვეყნებთან.


მიმართულება: თვითმმართველობა და მმართველობა

მოქ.X.9. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოში თვითმმართველობისა და სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• რომელიმე სამართალდამცავი სახელმწიფო ორგანოს (მაგ: პოლიცია, სასამართლო, სახალხო დამცველი ან სხვა) ან საზოგადოებრივი ორგანიზაციის მაგალითზე განიხილავს მათ უფლებამოსილებას, დანიშნულებას (ან მიზნებს) და საქმიანობას მართლწესრიგის დაცვაში; აფასებს არსებული პრაქტიკის ნაკლოვან და წარმატებულ მხარეებს;
• დროის სკალაზე აღნიშნავს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის განვითარებისთვის რამდენიმე (3-5) მნიშვნელოვან მოვლენას; მსჯელობს თითოეული მოვლენით გამოწვეულ შედეგებზე; ავლებს პარალელებს იმავე პერიოდის სხვა სახელმწიფოებთან (მაგ.: მეზობელი ქვეყნები, ევროპა, ახლო აღმოსავლეთი, აღმოსავლეთ აზია ან ამერიკა);
• მსჯელობს საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკისა და I კონსტიტუციის მნიშვნელობაზე თანამედროვე ქართული სახელმწიფოსთვის; ასახელებს კონსტიტუციური მემკვიდრეობითობის დამადასტურებელ ფაქტებს და აანალიზებს ცვლილებებს (მაგ.: სახელმწიფო მოწყობა, მმართველობა, საარჩევნო სისტემა და ა.შ.); ავლენს საკუთარ დამოკიდებულებას მომხდარი ცვლილებების მიმართ;
• საქართველოს მოქმედი კონსტიტუციის განხილვისას მსჯელობს მისი მიღების წინაპირობებსა და შედეგებზე; საკუთარ მოსაზრებებს ჩამოწერს ცხრილის სახით;
• ასაბუთებს თვითმმართველობის განვითარების მნიშვნელობას საქართველოს სახელმწიფოსათვის;
• გამოთქვამს საკუთარ აზრს სახელმწიფოს დემოკრატიულობისა და სუვერენულობის შესახებ; ირჩევს საქართველოს მსგავს (მოსახლეობის რაოდენობის მიხედვით) რომელიმე სახელმწიფოს და ადარებს მას საქართველოს, აღნიშნული ორი ნიშნის მიხედვით; გამოყოფს მსგავსებასა და განსხვავევებს;
• შეისწავლის საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის თანამედროვე სისტემას (სტრუქტურას, მისი ნაწილების ფუნქციებსა და ურთიერთკავშირს); ადარებს საქართველოს წარსულში არსებულ მმართველობის სისტემებს დემოკრატიულობისა და კანონის უზენაესობის თვალსაზრისით; მუშაობის შედეგებს წარუდგენს თანაკლასელებს განსახილველად.


მოქ.X.10. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• დროის ხაზზე აღნიშნავს იმ ეტაპებს, როდესაც მოიპოვა მისთვის მნიშვნელოვანი უფლება და გაუჩნდა განსაკუთრებული მოვალეობა; იმავე ხაზზე აღნიშნავს ეტაპებს, როდესაც მას განსხვავებული (დამატებითი ან გაფართოებული) უფლება-მოვალეობები გაუჩნდება (მაგ.: მართვის, არჩევნებში მონაწილეობის, დაოჯახების, სამხედრო სამსახური და ა.შ.); წერს ესეს "ჩემი უფლებები და მოვალეობები";
• ირჩევს რომელიმე ბოლოდროინდელ კონფლიქტს (მაგ., საკუთარი გამოცდილებიდან, კლასში მომხდარს, მასმედიის საშუალებით გახმაურებულს ან სხვა) თანაკლასელების ჯგუფთან ერთად განიხილავს მას, განსაზღვრავს კონფლიქტის რომელ ჯგუფს მიეკუთვნება (ღირებულებითი, ინფორმაციული, ურთიერთდამოკიდებულებითი, ინსტიტუციური, ინტერესთა) გამოყოფს კონფლიქტში მონაწილე მხარეების მოქმედებებს; ჯგუფთან ერთად მსჯელობს მის გამომწვევ მიზეზებსა და მისი მოგვარების გზებზე;
• მსჯელობს თანატოლებისათვის აქტიურ საკითხებზე (მეგობრობა, მშობელთან ურთიერთობა, პრფესიის არჩევა და ა.შ.); გამიჯნავს მოცემულ საკითხთან დაკავშირებულ სხვადასხვა პოზიციის ძლიერ და სუსტ მხარებეს;
• მონაწილეობს სკოლის განვითარებასთან (მაგ.: სწავლის ხარისხი, ტექნიკური აღჭურვილობა, შემოსავლების ზრდა, მონაწილეობა ეროვნულ თუ საერთაშორისო პროექტებში და ა.შ.) დაკავშირებულ საკლასო დისკუსიაში ან სკოლის თვითმმართველობის შესაბამისი ორგანოს განხილვაში, კონკრეტულად გამოთქვამს და იცავს საკუთარ პოზიციას;
• ირჩევს მისთვის ან რომელიმე საზოგადოებრივი ჯგუფისთვის აქტუალურ კონკრეტულ პრობლემას (მაგ.: განათლების მიღება, დასაქმება, ადამიანის უფლების დარღვევა, სამოქალაქო დავა, საგადასახადო კონფლიქტი, სოციალური უსაფრთხოება, ჯანმრთელობისა და გარემოს დაცვა, პოლიტიკური ან რელიგიური დისკრიმინაცია და ა.შ.); მოიპოვებს ინფორმაციას, რომლის ანალიზის საფუძველზე წერს კონკრეტული პრობლემის გადაჭრის გეგმას (შესაძლოა რამდენიმე ვარიანტს) მხარეთა უფლებების დაცვისა და კანონიერი მოქმედებების გათვალისწინებით; განსაზღვრავს საკუთარ როლს პრობლემის მოგვარებაში, იკრებს თანამოაზრეებს და მოქმედებს გეგმის შესაბამისად; აფასებს საკუთარი მონაწილეობის ეფექტიანობას და შედეგებს უზიარებს თანაკლასელებს;
• შეარჩევს რომელიმე კონკრეტულ კონფლიქტურ სიტუაციას მოქალაქეთა ცხოვრებიდან (სოციალური, ეკონომიკური ან პოლიტიკური); შეისწავლის შექმნილ ვითარებასა და მხარეთა ინტერესებს; თანაკლასელებთან ერთად გაითამაშებს აღნიშნულ სიტუაციას და მისი გადაჭრის ალტერნატიულ ვარიანტებს; მსჯელობს ამ გზების ავკარგიანობაზე და მეგობრებთან ერთად სახავს კონფლიქტის სამართლებრივი გადაჭრის გეგმას.


მოქ.X.11. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• მსჯელობს დემოკრატიის ჩასახვისა და განვითარების შესახებ; ადარებს საქართველოსა და რომელიმე სხვა ქვეყნის მაგალითებს;
• მასწავლებელთან და თანაკლასელებთან ერთად ადგენს უფლებებისა და მოვალეობების ნუსხას, რომელიც სასწავლო წლის მანძილზე მათთვის სავალდებულო ხასითს იძენს;
• მსჯელობს საქართველოს კონსტიტუციით მინიჭებულ უფლებებსა და მოვალეობებზე და ადამიანის უფლებების საერთაშორისო დეკლარაციით მინიჭებულ უფლებებსა და მოვალეობებზე და ადარებს მათ;
• საქართველოს ან სხვა ქვეყნის ისტორიიდან ასახელებს მოვლენებს, როდესაც სახელმწიფო მმართველობაში ცვლილებები მოხდა საზოგადოების ზეგავლენით; აფასებს ამ მოვლენების შედეგებს დემოკრატიის მშენებლობაში წინსვლის (ან უკუსვლის) თვალსაზრისით;
• ახასიათებს დემოკრატიის ძირითად პრინციპებს და უკავშირებს მათ ადამიანის უფლებებსა და მოვალეობებს; საკუთარ მოსაზრებას ასაბუთებს მისთვის ცნობილი საერთაშორისო დოკუმენტების დებულებების მეშვეობით (მაგ.: ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია, ადამიანის უფლებათა ევროპული კონვენცია, ბავშვთა უფლებების დაცვის კონვენცია და სხვა);
• საქართველოს კონსტიტუციაში მოიძიებს მუხლებს, რომლებიც საქართველოს მოქალაქეთა საარჩევნო უფლებებს ეხება; მათი გაანალიზების საფუძველზე მსჯელობს მათ შესაბამისობაზე დემოკრატიული და სამართლიანი არჩევნების პრინციპებთან (მაგ.: საყოველთაობა, პირდაპირობა, კენჭისყრის ფარულობა, თანასწორობა); საკუთარი სკოლის, დასახლების ან რეგიონის მაგალითზე აფასებს სხვადასხვა საარჩევნო (მაგ.: მაჟორიტარული, პროპორციული და ა.შ.) სისტემებს მოქალაქის უფლებების დაცვის პოზიციიდან;
• ირჩევს მნიშვნელოვან მოვლენას საზოგადოებრივ-პოლიტიკური ცხოვრებიდან და თანაკლასელების ჯგუფთან ერთად განიხილავს ამ მოვლენაში ადამიანთა მონაწილეობის მოტივაციას, შესაძლებლობებსა და ხარისხს; შესაბამისი სამართლებრივი დოკუმენტების ანალიზის საფუძველზე წერს რეკომენდაციებს საზოგადოებრივი თანამონაწილეობის წასახალისებლად;
• ეცნობა და მეგობრებთან ერთად განიხილავს სკოლის სამურვეო საბჭოსა და დირექციის გადაწყვეტილებებს სასწავლო პროცესთან დაკავშირებით; აანალიზებს, რამდენად არის გათვალისწინებული მათ სკოლაში საზოგადოებრივი (მაგ.: მოსწავლეთა თვითმმართველობის, პედაგოგების, მშობლების, მეზობელი მოსახლეობის და ა.შ.) ინტერესები და თანაკლასელების ჯგუფთან ერთად წერს წლიური ანგარიშის პროექტს სკოლის განვითარებაში საზოგადოების მონაწილეობის შესახებ.


პროგრამის შინაარსი
სავალდებულო შინაარსობრივ საკითხთა ჩამონათვალი X კლასისათვის
(ქვემოთ წარმოდგენილი საკითხები შეადგენს ამ კლასისათვის განკუთვნილი მთლიანი შინაარსის 60%-ს)

პიროვნული განვითარება

1. თვითშეფასება, მიზანდასახულობა და მიღწევა
2. საკუთარი ცხოვრების მართვა და შეფასება
3. პიროვნების თავისუფლება და მოქალაქეობა
4. ადამიანური და პირადი ღირსება
5. განათლების მიღებისა და პროფესიული მომზადების შესაძლებლობები
6. შრომის უფლებები საკუთარ ქვეყანაში და საზღვარგარეთ
7. სრულწლოვანება - ახალი შესაძლებლობები და პასუხისმგებლობები

მდგრადი განვითარება

8. ოჯახური ვალდებულებები და პასუხისმგებლობა
9. თანასწორობა და სამართლიანობა: განზომილებები, საფუძვლები, დაცვის მექანიზმები
10. სოციალური დაცვა და მისი მექანიზმები
11. პრობლემის მართვა/გადაწყვეტა
12. კონფლიქტები მრავალფეროვან საზოგადოებაში და მათი მოგვარება
13. შეუზღუდავი და შეზღუდული ურთიერთობები
14. თანამშრომლობა და კონკურენცია

თვითმმართველობა და მმართველობა

15. საზოგადოებრივი აზრი, საზოგადოებრივი გადაწყვეტილებები და მათი მიღების ფორმები
16. მონაწილეობის კულტურა: შესაძლებლობები, ფორმები და მექანიზმები
17. გამჭვირვალობა და საჯაროობა
18. საზოგადოებრივი დაკვეთა და სახელმწიფო ვალდებულებები
19. ადამიანის უფლებების დაცვის საშუალებები: თავისუფალი, სამართლიანი სასამართლო და სამართალდამცავები
20. მოქალაქე და მოხელე - პასუხისმგებლობათა განაწილება
21. თავისუფალი სამოქალაქო საზოგადოების საფუძვლები
22. თვითმმართველობის საფუძვლები და განვითარება
23. საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის განვითარება




No comments:

Post a Comment